A kommunikációs technológia már egy ideje immerzív megoldásokban gondolkodik, legyen az AR (kiterjesztett valóság) vagy VR (virtuális valóság) lényeg, hogy a fizikai tér és a digitális layerek keveredéséből álljon elő valami új. A zágrábban megrendezett 24 órás futam szintén az egymással való globális összeköttetés jövőjét vizionálta és erre keresett életképes megoldásokat a fejlesztéssel, terméktervezéssel, marketinggel vagy üzlettel foglalkozó nevezőktől. A HACKIT! második helyezését vitte el a KiBu négytagú csapata (Makrai Patrik, Makra Sándor, Filip Ruisl, Pribék Gábor) és gyors-prototipizált ötletük, a Replica. 

A Replica az ügyfélszolgálati folyamatot igyekszik megkönnyíteni, méghozzá úgy, hogy mindegyik félnek (helpdesk dolgozó és a felhasználó) is könnyebb legyen. Ha találkoztál már olyan helyzettel, hogy hiába magyarázod, mi a készülékben a hiba, vagy melyik gombok villognak, de nem tudod szóban úgy leírni, hogy a vonal végén is értsék, akkor meg is fogalmaztad a problémát. A Replica a felhasználó számára egy AR felületet, az ügyfélszolgálati oldalon pedig egy VR élményt biztosít arra, hogy "megkettőzve" a problémás eszközt, vizuálisan is tudd közölni oda-vissza, amit javítani kell.

Részletesebb technikai beszámoló a következő Esettanulmányban lesz olvasható!